Lennart Borgmann M.Sc.

Büro: M.13.39 I Telefon: +49 202 439 2839 I Mail: borgmann{at}wiwi.uni-wuppertal.de

Lebenslauf

  • Jahrgang 1993, geboren in Meppen
  • Dualer Student bei der Hero-Glas Veredelungs GmbH in Dersum
  • Duales Studium der Betriebswirtschaft an der Fachhochschule Osnabrück mit dem Schwerpunkt Logistik, Abschluss: Bachelor of Arts (B.A.)
  • Studium der Wirtschaftswissenschaften an der Bergischen Universität Wuppertal mit dem Schwerpunkt Management und Marketing, Abschluss: Master of Science (M.Sc.)
     
  • Auslandssemester an der University of Michigan-Flint mit den Schwerpunkten Financial Management, Global Dimensions of Management und Organizational Behavior
     
  • Werkstudent bei der Walbusch Walter Busch GmbH & Co. KG
     
  • Wissenschaftliche Hilfskraft am Lehrstuhl für Marketing an der Bergischen Universität Wuppertal
     
  • Seit 04/2018 wissenschaftlicher Mitarbeiter und Doktorand am Lehrstuhl für Marketing von Prof. Dr. Tobias Langner an der Bergischen Universität Wuppertal
  • Externer Dozent an der Hochschule Luzern

Publikationen

2024

  • How to Measure Digital Attention: Validating Viewport Logging via Mobile Eye-Tracking as a Measure for Gaining and Holding Attention in Social Media, in: Proceedings of the 22nd ICORIA, Thessaloniki, Griechenland. (zusammen mit D. Bruns, J. F. Kopka und T. Langner)

  • Decoding the Vampire Effect: Investigating the Impact of Celebrities Overshadowing a Brand on Downstream Ad Processing, in: Proceedings of the 22nd ICORIA, Thessaloniki, Griechenland. (zusammen mit J. F. Kopka und T. Langner)

  • Don’t Distract Me When I’m Detoxing! The Effects of Social Media Detox on Attention to Instagram Ads, in: Proceedings of the 53rd EMAC Conference, Bukarest, Rumänien. (zusammen mit J. F. Kopka und T. Langner)

  • Using Viewport Logging to Measure Gaining and Holding Attention Toward Social Media Ads: A Validation via Mobile Eye-Tracking, in: Proceedings of the 53rd EMAC Conference, Bukarest, Rumänien. (zusammen mit D. Bruns, J. F. Kopka und T. Langner)

  • How to Gain and Hold Attention: Combining the Perspectives of Research, Practice, and Consumers to Generate a Comprehensive List of Attention Tactics, in: Proceedings of the 53rd EMAC Conference, Bukarest, Rumänien. (zusammen mit J. F. Kopka und T. Langner)

  • The Social Media Detox Effect: How Social Media Time-Outs and Time Constraints Influence Attention to the Ad, in: Proceedings of the AAA Annual Conference of the American Academy of Advertising, Portland, Oregon. (zusammen mit J. F. Kopka und T. Langner)

2023

  • (Not) the Right Time for Social Media Ads?! Exploring the Impact of Social Media Detox on Ad Reception via Mobile Eye-Tracking, in: Proceedings of the 21st ICORIA, Bordeaux, Frankreich. (zusammen mit J. F. Kopka und T. Langner)
  • How to Get Attention - Generating a Comprehensive List of Advertising Attention Tactics, in: Proceedings of the 21st ICORIA, Bordeaux, Frankreich. (zusammen mit J. F. Kopka und T. Langner)
  • May I Have Your Attention Please? A Mobile Eye-Tracking Study on the Effectiveness of Advertising Attention Tactics in Real-Life Media Encounters, in: Proceedings of the 52nd EMAC Conference, Odense, Dänemark. (zusammen mit J. F. Kopka und T. Langner)
  • Taking Advertising Research into the Wild: A Mobile Eye-Tracking Study of Attention to the Ad and Ad Recall in Real-Life Media Encounters, in: Proceedings of the AAA Annual Conference of the American Academy of Advertising, Denver, Colorado. (zusammen mit J. F. Kopka und T. Langner) 

2022

  • Ad Reception in the Living Room: A Mobile Eye-Tracking Study of Attention to the Ad and Ad Recall in Real-Life Media Encounters, in: Proceedings of the 20th ICORIA, Prag, Tschechien. (zusammen mit J. F. Kopka und T. Langner)

2021

  • Taking Advertising Research to the Wild: An Observational Eye-Tracking Study of Real-Life Media Consumption at Home, in: Proceedings of the 19th ICORIA, Bordeaux, Frankreich. (zusammen mit J. F. Kopka und T. Langner)

 

Auszeichnungen und Nominierungen

2023

  • Auszeichnung für Daniel Bruns, Lennart Borgmann, Julian Felix Kopka und Tobias Langner mit dem EAA Research Grant 2023 der European Advertising Academy für das gemeinsame Forschungsprojekt mit dem Titel "Gaining and Holding Attention toward Advertisements through Attention Tactics"
  • Nominierung für den Best Student Paper Award für Julian Felix Kopka, Lennart Borgmann und Tobias Langner auf der Konferenz der ICORIA in Bordeaux, Frankreich, für ihren Beitrag „(Not) the Right Time for Social Media Ads?! Exploring the Impact of Social Media Detox on Ad Reception via Mobile Eye-Tracking”

2022

  • Nominierung für den Best Student Paper Award für Lennart Borgmann, Julian Felix Kopka und Tobias Langner auf der Konferenz der ICORIA in Prag, Tschechien, für ihren Beitrag „Ad Reception in the Living Room: A Mobile Eye-Tracking Study of Attention to the Ad and Ad Recall in Real-Life Media Encounters”

2021

  • Nominierung für den Best Student Paper Award für Lennart Borgmann, Julian Felix Kopka und Tobias Langner auf der Konferenz der ICORIA in Bordeaux (Online), Frankreich, für ihren Beitrag „Taking Advertising Research to the Wild: An Observational Eye-Tracking Study of Real-Life Media Consumption at Home”

2018

  • Auszeichnung der Masterarbeit von Lennart Borgmann mit dem Thema „Der Einfluss von Persönlichkeitsmerkmalen auf positive Markenbeziehungen – eine empirische Untersuchung“ mit dem Abschlussarbeitenpreis der Schumpeter School Alumni e.V.

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