Klausureinsichten Markenmanagement (MWiWi 1.7) und Marketing (BWiWi 2.5)
Klausureinsichten Markenmanagement (MWiWi 1.7) und Marketing (BWiWi 2.5)
"It’s Groundhog Day! An Explorative Study into the Effectiveness of Brand Routine Videos on YouTube", in: Proceedings of the 19th DGPuK Annual Conference, Amsterdam, Netherlands. (zusammen mit C. Lamerz und S.Prior)
"Advertising Research in the Wild: An Observational Eye-Tracking Study on Attention Allocation in Real-Life Media Consumption at Consumers’ Homes", in: Proceedings of the 19th DGPuK Annual Conference, Amsterdam, Netherlands. (zusammen mit J.F. Kopka und L. Borgmann)
"Persuading Young People for Social Vocations: The Role of Happiness Benefit and Endorser Type", in: Proceedings of the 19th DGPuK Annual Conference, Amsterdam, Netherlands. (zusammen mit B. Blomberg und D. Bruns)
"The Effects of Letter Capitalization in Advertising Headlines", in: Journal of Marketing Communications, 1-22. (zusammen mit T. Klinke, M. Christ, N. Fadl, und C. Lamerz)
"(Not) the Right Time for Social Media Ads? Exploring the Impact of Social Media Detox on Attention to the Ad", in: International Journal of Advertising, 1-22. (zusammen mit J. F. Kopka und L. Borgmann)
"The Vampire Effect of Smartphone Swiping: How Atypical Motor Actions Increase Ad Attention but Impair Brand Recall", in: International Journal of Advertising, 1-19. (zusammen mit S. Rohrbach und D. Bruns)
"The Carousel Effect: Leveraging Sideways Swiping for Enhanced Ad Effectiveness in Social Media", in: Proceedings of the 22nd ICORIA, Thessaloniki, Griechenland. (zusammen mit S. Rohrbach und D. Bruns)
"How to Persuade Young Talent for a Social Vocation? Exploring the Impact of Happiness Benefit and Testimonial Type on Vocational Interest in an Online Field Experiment", in: Proceedings of the 22nd ICORIA, Thessaloniki, Griechenland. (zusammen mit B. Blomberg und D. Bruns)
"How to Measure Digital Attention: Validating Viewport Logging via Mobile Eye-Tracking as a Measure for Gaining and Holding Attention in Social Media", in: Proceedings of the 22nd ICORIA, Thessaloniki, Griechenland. (zusammen mit D. Bruns, J. F. Kopka und L. Borgmann)
"Decoding the Vampire Effect: Investigating the Impact of Celebrities Overshadowing a Brand on Downstream Ad Processing", in: Proceedings of the 22nd ICORIA, Thessaloniki, Griechenland. (zusammen mit J. F. Kopka und L. Borgmann)
"It’s Groundhog Day! An Explorative Study into the Effectiveness of Brand Routine Videos on YouTube", in: Proceedings of the 22nd ICORIA, Thessaloniki, Griechenland. (zusammen mit C. Lamerz und S. Prior)
"Don’t Distract Me When I’m Detoxing! The Effects of Social Media Detox on Attention to Instagram Ads”, in: Proceedings of the 53rd EMAC Conference, Bukarest, Rumänien. (zusammen mit L. Borgmann und J. F. Kopka)
"Using Viewport Logging to Measure Gaining and Holding Attention Toward Social Media Ads: A Validation via Mobile Eye-Tracking", in: Proceedings of the 53rd EMAC Conference, Bukarest, Rumänien. (zusammen mit D. Bruns, J. F. Kopka und L. Borgmann)
"How to Gain and Hold Attention: Combining the Perspectives of Research, Practice, and Consumers to Generate a Comprehensive List of Attention Tactics", in: Proceedings of the 53rd EMAC Conference, Bukarest, Rumänien. (zusammen mit J. F. Kopka und L. Borgmann)
"The Impact of Atypical Smartphone Swiping on Attention and Brand Recall in Social Media", in: Proceedings of the 53rd EMAC Conference, Bukarest, Rumänien. (zusammen mit S. Rohrbach und D. Bruns)
"Breaking Through the Clutter: Brand Names That Effectively Communicate What a Brand Stands For", in: Proceedings of the AAA Annual Conference of the American Academy of Advertising, Portland, Oregon. (zusammen mit D. Bruns und J. Rossiter)
"When Swiping Bites Back: Why Atypical Smartphone Swiping Increases Attention but Decreases Brand Memory", in: Proceedings of the AAA Annual Conference of the American Academy of Advertising, Portland, Oregon. (zusammen mit S. Rohrbach und D. Bruns)
"Vampires with Beauty Biases: A Critical Investigation of Celebrities´ Impact on Attention and Attitudes", in: Proceedings of the AAA Annual Conference of the American Academy of Advertising, Portland, Oregon. (zusammen mit D. Bruns und L. Bergkvist)
"Advertising Happiness – How Happiness Appeals Affect Consumer Choices", in: Proceedings of the AAA Annual Conference of the American Academy of Advertising, Portland, Oregon. (zusammen mit T. Klinke und B. Schmitt)
"The Social Media Detox Effect: How Social Media Time-Outs and Time Constraints Influence Attention to the Ad", in: Proceedings of the AAA Annual Conference of the American Academy of Advertising, Portland, Oregon. (zusammen mit J. F. Kopka und L. Borgmann)
„Construct measurement in advertising research", in: Proceedings of the 14th ICORIA, London, UK (zusammen mit L. Bergkvist).
„Advances in Advertising Research (Vol. III): Current Insights and Future Trends", Springer Gabler, Wiesbaden. (gemeinsam herausgegeben mit M. Eisend und S. Okazaki)
„Choose your ad paper type carefully: The impact of paper weight and texture on product judgments”, in: Proceedings of the 11th ICORIA, Stockholm, Sweden. (zusammen mit A. Fischer und O. Kakies)
„How deep is your love? A psychophysiological comparison of brand love and interpersonal love”, in: Proceedings of the 11th ICORIA, Stockholm, Sweden. (zusammen mit J. Schmidt und A. Fischer)
„Actions speak louder than words: Starke Marken durch motorische Markenhandlungen”, in: PharmAustria, Nr. 1, S. 12-17. (zusammen mit A. Fischer) (Wiederabdruck des Beitrags aus transfer – Werbeforschung und Praxis, 57. Jg., Nr. 4, S. 22-27)
„Emotionen - Triebfeder des menschlichen Handelns”, in: Dams, C. M. (Hrsg.): 50 Jahre KommunikationDirekt. Entstehung und Entwicklung von Event- und Live-Marketing, Müller + Busmann, Wuppertal, S. 158-159.
„Immediate and Delayed Advertising Effects of Celebrity Endorsers` Attractiveness and Expertise” (2010), in: International Journal of Advertising, Vol. 29, No 4, S. 527-546. (zusammen mit M. Eisend)
„Strategien und Techniken zur wirksamen Gestaltung von Print- und Online-Katalogen im Versandhandel" (2010), in: Mattmüller, R. (Hrsg.): Versandhandelsmarketing. Marktorientiertes Management einer Wachstumsbranche, 2. Auflage, Deutscher Fachverlag, Frankfurt, S. 373-407. (zusammen mit F.-R. Esch, J. Redler und N. Neudecker)
„Glaube und Marketing” (2010), in: be.have, Nr. 1, S. 7-10. (zusammen mit J. Osebold)
„Markenliebe: Vom Wesen der intensivsten aller Markenbeziehungen“, in: Baumann, W.; Braukmann, U.; Matthes, W. (Hrsg.): Innovation und Internationalisierung: Festschrift für Norbert Koubek, Wiesbaden: Gabler Verlag, S. 589-612. (zusammen mit J. Kühn)
„How to Present High Involvement Assortments: The Impact of Categorization on Decision Making for High Involvement Products“ (2010), in: Proceedings of the 9th ICORIA, Madrid, Spanien. (zusammen mit M. Krengel)
„Effects of Celebrity Endorsers` Attractiveness and Expertise on Brand Recall of Transformational and Informational Products“ (2010), in: Proceedings of the 9th ICORIA, Madrid, Spanien. (zusammen mit M. Eisend)
„Markendifferenzierung durch Markenhandlungen: Der Beitrag der Motorik zum Markenaufbau“, in: Völckner, F.; Weber, T.; Willers, C. (Hrsg.): Markendifferenzierung: Innovative Konzepte zur erfolgreichen Markenprofilierung, Wiesbaden: Gabler Verlag, S. 137-159. (zusammen mit A. Fischer)
„The behavioral consequences of “loving” versus “liking” a brand and a typology of the origins of “brand love“, in: Proceedings of the 32nd INFORMS Marketing Science Conference, Cologne, Germany. (zusammen mit J. R. Rossiter, A. Fischer, D. A. Kürten)
„The Brand Anchoring Effect: A Judgment Bias Resulting from Brand Awareness and Temporary Accessibility” (2009), in: Psychology & Marketing, Vol. 26, Issue 4, April 2009. S. 383-396. (zusammen mit F.-R. Esch, B. Schmitt und J. Redler)
„The Impact of Celebrity Attractiveness and Competence Fit” (2009), in: De Pelsmacker, P.; Dens, N. (Hrsg): Advertising Research: Message, Medium and Context, Garant Verlag, Antwerpen-Appeldorn, S. 33-40. (zusammen mit M. Eisend)
„Produktverpackung – das fünfte Element im Marketing-Mix“ (2009), in: Bruhn, M.; Esch, F.-R.; Langner, T. (Hrsg.): Handbuch Kommunikation, Gabler Verlag, Wiesbaden, S. 285-315. (zusammen mit F.-R. Esch und J. Kühn)
„Westfälische Provinzial Versicherung: Relaunch einer Traditionsmarke“ (2009), in: Esch, F.-R.; Ambrecht, W. (Hrsg.): Best Practice der Markenführung, Gabler Verlag, Wiesbaden. (zusammen mit T. Langer und F.-R. Esch)
„The Nature of Brand Love: Results from two Exploratory Studies“ (2009), in: Proceedings of the 8th ICORIA, Klagenfurt, Österreich. (zusammen mit A. Fischer und D. Kürten)
„Handbuch Kommunikation“ (2009), Gabler Verlag, Wiesbaden. (zusammen mit M. Bruhn und F.-R. Esch)
„Herausforderungen und Ansätze eines systematischen Kommunikationsmanagements” (2009), in: Bruhn, M.; Esch, F.-R.; Langner, T. (Hrsg.): Handbuch Kommunikation, Gabler Verlag, Wiesbaden, S. 3-19. (zusammen mit M. Bruhn und F.-R. Esch)
„Internetkommunikation“ (2009), in: Bruhn, M.; Esch, F.-R.; Langner, T. (Hrsg.): Handbuch Kommunikation, Gabler Verlag, Wiesbaden, S. 127-156. (zusammen mit F.-R. Esch und S. Ullrich)
„Emotionale Effizienz: Von der Rationalität emotionaler Kommunikation“ (2009), in: GWA EFFIE 2009: Die effizienteste Kampagne des Jahres, Gesamtverband Kommunikationsagenturen GWA e.V., Frankfurt am Main, S. XV-XIX.
„The Brand Anchoring Effect: A Judgment Bias Resulting from Brand Awareness and Temporary Accessibility” (2007), in Advances in Consumer Research, Vol. 34, 2007, S. 498-499. (zusammen mit F.-R. Esch, B. Schmitt und J. Redler)
„Does scent really matter? The impact of scent on advertising effectiveness and efficiency” (2007), in: Proceedings of the 6th International Conference on Research in Advertising (ICORIA), Lissabon, Portugal, S. 1-10. (zusammen mit F.-R. Esch, J. E. Rempel und A. Fischer)
„Are Brands Forever? How Brand Knowledge and Relationships Affect Current and Future Purchases“ (2006), in: Journal of Product and Brand Management, Vol. 15, No. 2, S. 98-105. (zusammen mit F.-R. Esch, B. Schmitt und P. Geus)
"Priming for Creative Thinking in Advertising” (2006), in: ANZMAC 2006 Conference Proceedings, Brisbaney, Australien. (zusammen mit F.-R. Esch und L. Ang)
„A Test of Communication Effects of Suggestive Brand Names Derived from Two Psycholinguistic Models” (2006), in: Proceedings of the 5th International Conference on Research in Advertising (ICORIA), Bath, England. (zusammen mit F.-R. Esch und J. R. Rossiter)
„Creating Powerful Brand Names” (2006), in: Diehl, S.; Terlutter, R. (Hrsg.): International Advertising Communication – Current Insights and Empirical Findings, Deutscher Universitäts-Verlag, Wiesbaden, S. 181-198. (zusammen mit F.-R. Esch und J. R. Rossiter)
„Markenästhetik: Management eines geheimen Verführers“ (2006), in: Absatzwirtschaft, Sonderheft Marken, 48. Jg., S. 18-25. (zusammen mit F.-R. Esch)
„The Brand Anchoring Effect: A Judgment Bias Resulting from Brand Awareness and Temporary Accessibility” (2006), in: Proceedings of the 5th International Conference on Research in Advertising (ICORIA), BathEngland. (zusammen mit F.-R. Esch, B. Schmitt und R. Redler)
„Corporate Brand Management: Marken als Anker strategischer Führung von Unternehmen“ (2006), 2. Auflage, Gabler Verlag, Wiesbaden. (zusammen mit F.-R. Esch, T. Tomczak und J. Kernstock)
„IdentitätsTuning – die Traditionsmarke Westfälische Provinzial“ (2006), in: Marketing Journal, 39. Jg., Heft 12, S. 24-26.
„Brand Name Design: A Psycholinguistic Approach To Explain Consumers’ Inference of Brand Associations From Brand Names” (2005), in: ANZMAC 2005 Conference Proceedings, Perth, S. 91-100. (zusammen mit F.-R. Esch und J. R. Rossiter; ausgezeichnet mit dem Best Paper Award im Track Advertising & Marketing Communications)
„In-Store Advertising: An Examination of the Impact of Emotion, Brand Strength, and Product Category in Display Promotion on Buying Behavior” (2005), in: EMAC Conference Proceedings. (zusammen mit F.-R. Esch und J. Redler)
„Dimension-Based Versus Relation-Based Brand Name Design: A Test of Different Psycholinguistic Theories” (2005), in: Proceedings of the 4th International Conference on Research in Advertising (ICORIA), Saarbrücken, S. 110-119. (zusammen mit F.-R. Esch und J. R. Rossiter)
„Markenmanagement in Wertschöpfungsnetzwerken“ (2005), in: Zentes, J.; Swoboda, B.; Morchett, D. (Hrsg.): Kooperationen, Allianzen und Netzwerke, Gabler Verlag, Wiesbaden, S. 821-844. (zusammen mit F.-R. Esch)
„Zur Rationalität der Urteilsbildung: Ankerheuristiken zur Vereinfachung der Beurteilung von Markenallianzen“ (2005), in: Posselt, T.; Schade, C. (Hrsg.): Quantitative Marketingforschung in Deutschland, Duncker & Humblot, Berlin, S. 145-173. (zusammen mit F.-R. Esch, J. Redler)
„Führung von Netzwerkmarken“ (2005), in: Ahlert, D.; Olbrich, R.; Schröder. H. (Hrsg.): Netzwerke in Vertrieb und Handel, Jahrbuch Vertriebs- und Handelsmanagement 2005, Deutscher Fachverlag, Frankfurt am Main, S. 189-219. (zusammen mit F.-R. Esch)
„A Psycholinguistic Approach to Explain Consumers’ Inference of Brand Associations” (2005), in: Haugtvedt, C. P.; Merunka, D.; Warlop, L. (Hrsg.): Marketing Communications and Consumer Behavior, S. 348-357. (zusammen mit F.-R. Esch und J. R. Rossiter)
„Ansätze zur Erfassung und Entwicklung der Markenidentität“ (2005), in: Esch, F.-R. (Hrsg.): Moderne Markenführung, 4. Auflage, Gabler Verlag, Wiesbaden, S. 103-130. (zusammen mit F.-R. Esch und J. E. Rempel)
„Aufbau und Führung von Corporate Brands“ (2005), in: Esch, F.-R. (Hrsg.): Moderne Markenführung, 4. Auflage, Gabler Verlag, Wiesbaden, S. 403-426. (zusammen mit F.-R. Esch, T. Tomczak, J. Kernstock und K. Strödter)
„Aufbau und Steuerung von Marken in Wertschöpfungsnetzwerken“ (2005), in: Esch, F.-R. (Hrsg.): Moderne Markenführung, 4. Auflage, Gabler Verlag, Wiesbaden, S. 427-454. (zusammen mit F.-R. Esch)
„Kundenbezogene Ansätze des Markencontrolling“ (2005), in: Esch, F.-R. (Hrsg.): Moderne Markenführung, 4. Auflage, Gabler Verlag, Wiesbaden, S. 1227-1262. (zusammen mit F.-R. Esch und C. Brunner)
„Gestaltung von Markenlogos“ (2005), in: Esch, F.-R. (Hrsg.): Moderne Markenführung, 4. Auflage, Gabler Verlag, Wiesbaden, S. 603-628. (zusammen mit F.-R. Esch)
„Integriertes Branding neuer Marken: Techniken zur wirkungsvollen Verknüpfung von Markenname, Markenbild und Produkt“ (2004), in: Marketing ZFP, 26. Jg., Nr. 1, S. 7-24. (zusammen mit F.-R. Esch)
„Entwicklung positionswirksamer Markennamen“ (2004), in: transfer – Werbeforschung und Praxis, Nr. 3/2004, S. 5-13.
„Corporate Brand Management: Marken als Anker strategischer Führung von Unternehmen“ (2004), 1. Auflage, Gabler Verlag, Wiesbaden. (zusammen mit F.-R. Esch, T. Tomczak und J. Kernstock)
„A Psycho-Linguistic Approach to Explain Consumers’ Inference of Associations From Brand Elements” (2004), in: Marketing Science Conference Proceedings, Rotterdam, Netherlands, S. 42. (zusammen mit F.-R. Esch und J. R. Rossiter)
„Branding and Advertising: The Impact of Emotion, Brand Strength, and Product Category on the Effectiveness of In-Store Advertising” (2004), Proceedings of the 4th International Conference on Research in Advertising (ICORIA), Oslo, Norway, S. 24-31. (zusammen mit F.-R. Esch und J. Redler)
„Typology of Visual Creativity in Advertising” (2004), Proceedings of the 4th International Conference on Research in Advertising (ICORIA), Oslo, Norway, S. 92-96. (zusammen mit J. R. Rossiter und L. Ang)
„Ökonomische und psychologische Wirkungen von Markenverpackungen“ (2004), Conference Proceedings der 66. Wissenschaftlichen Jahrestagung des Verbandes der Hochschullehrer für Betriebswirtschaft, S. 329. (zusammen mit F.-R. Esch)
„What does “Branding“ Involve? A Model for Effective and Efficient Branding in Marketing Communications” (2004), in: Marketing Science Conference Proceedings, S. 75. (zusammen mit J. R. Rossiter)
„The Impact of Cognitive Stimulation on the Productivity of Advertising Idea Generation in Individual and Group Brainstorming” (2004), in: Neijens, P.; Hess, C.; van den Putte, B; Smit, E. (Hrsg.): Content and Media Factors in Advertising, Het Spinhuis Verlag, Amsterdam, S. 174-188. (zusammen mit F.-R. Esch)
„Corporate Branding auf Handlungsoptionen abstimmen“ (2004), in: Esch, F.-R.; Tomczak, T.; Kernstock, J.; Langner, T. (Hrsg.): Corporate Brand Management, Gabler Verlag, Wiesbaden, S. 101-108. (zusammen mit F.-R. Esch)
„Corporate Brands bei Mergers & Acquisitions gestalten“ (2004), in: Esch, F.-R.; Tomczak, T.; Kernstock, J.; Langner, T. (Hrsg.): Corporate Brand Management, Gabler Verlag, Wiesbaden, S. 195-218. (zusammen mit F.-R. Esch, B. Brockdorff und T. Tomzcak)
„Zugang zum Corporate Brand Management“ (2004), in: Esch, F.-R.; Tomczak, T.; Kernstock, J.; Langner, T. (Hrsg.): Corporate Brand Management, Gabler Verlag, Wiesbaden, S. 1-52. (zusammen mit J. Kernstock, F.-R. Esch und T. Tomzcak)
„Integriertes Branding: Baupläne zur Gestaltung neuer Marken“ (2004), in: Bruhn, M. (Hrsg.): Handbuch Markenführung, 2. Auflage, Gabler Verlag, Wiesbaden, S. 1131-1156. (zusammen mit F.-R. Esch)
„Sozialtechnische Gestaltung der Ästhetik von Produktverpackungen“ (2004), in: Gröppel-Klein, A. (Hrsg.): Konsumentenverhaltensforschung im 21. Jahrhundert, Deutscher Universitäts-Verlag, Wiesbaden, S. 413-440. (zusammen mit F.-R. Esch)
„Aufbau und Führung starker Marken: Wie man Marken auf Kurs bringt“ (2004), in: Wirtschaftsspiegel, 11/2004, S. 64-66. (zusammen mit F.-R. Esch und T. Langer)
„Integriertes Branding: Von der Geburt neuer Marken“ (2004), in: Club Report 2004/2005 des Marketing Club Frankfurt, S. 22-24.
„Management internationaler Markenportfolios" (2004), in: Zentes, J.; Swoboda, B. (Hrsg.): Fallstudien zum Internationalen Management, 2. Auflage, Gabler Verlag, Wiesbaden, S. 427-442. (zusammen mit F.-R. Esch und I. Braun)
„Integriertes Branding: Baupläne zur Gestaltung erfolgreicher Marken“ (2003), Deutscher Universitäts-Verlag, Wiesbaden.
„Die Geburt neuer Marken: Zur Entwicklung von Marken auf Basis der Theorien konzeptueller Kombinationen“ (2003), in: Spiegel der Forschung, 20. Jg., Nr. 2, S. 109-117.
„Visual Creativity in Advertising: A Functional Typology” (2003), in: ANZMAC 2003 Conference Proceedings, Adelaide, S. 105-113. (zusammen mit J. R. Rossiter und L. Ang)
„Effects of Product Category, Brand Strength, and Visual Presentation Format on the Efficiency of Display Promotion” (2003), in: ANZMAC 2003 Conference Proceedings, Adelaide, S. 1831-1837. (zusammen mit F.-R. Esch und J. Redler)
„Promotional Efficiency and the Interaction Between Buying Behavior Type and Product Presentation Format – Evidence from an Exploratory Study” (2003), in: ANZMAC 2003 Conference Proceedings, Adelaide, S. 1838-1845. (zusammen mit F.-R. Esch und J. Redler)
„Markenführung in Wertschöpfungsnetzwerken“ (2003), in: Bach, N.; Buchholz, W.; Eichler, B. (Hrsg.): Geschäftsmodelle für Wertschöpfungsnetzwerke, Gabler Verlag, Wiesbaden, S. 239-266. (zusammen mit F.-R. Esch)
„Marketing für die Region Saarpfalz: Das Image der Region im Eigen- und Fremdbild“ (2003), in: Wirtschaftsförderungsgesellschaft Saarpfalz mbH (Hrsg.): Marketing für den Saarpfalz-Kreis, S. 3-31. (zusammen mit F.-R. Esch und M. Mundt)
„Markendesign: In sechs Schritten zum erfolgreichen Branding“ (2003), in: Absatzwirtschaft, 46. Jg., Heft 7, S. 48-51. (zusammen mit F.-R. Esch)
„Die Marke: Trumpfkarte des Unternehmens“ (2003), in: Wirtschaftsspiegel, 12/2003, S. 60-63. (zusammen mit F.-R. Esch)
„Brand Performance Measurement zur wirksamen Markennavigation“ (2002), in: Controlling, 14. Jg., Heft 8/9, S. 473-481. (zusammen mit F.-R. Esch und P. Geus)
„Was eine Region von starken Marken lernen kann“ (2001), in: Wirtschaftsförderungsgesellschaft Saarpfalz mbH (Hrsg.): Marketing für den Saarpfalz-Kreis, Bexbach/Saar: Wirtschaftsförderungsgesellschaft Saarpfalz mbH, S. 5-16.
„Regionen als Marken: Imagewerbung durch Schlüsselbilder“ (2001), in: Polis 21, Dezember 2001, S. 12.
„Wirksame Gestaltung von Markenauftritten im Internet“ (2000), in: Thexis, 17. Jg., Heft 3, S. 10-16. (zusammen mit F.-R. Esch und M. Hardiman)
„Internationalisierung von Marken“ (2000), in Zentes, J.; Swoboda, B. (Hrsg.): Fallstudien zum internationalen Management, 1. Auflage, Gabler Verlag, Wiesbaden, S. 545-570. (zusammen mit F.-R. Esch und I. Braun)
„Internationalisierung von Marken“ (2000), in Zentes, J.; Swoboda, B. (Hrsg.): Fallstudien zum internationalen Management: Instructor`s Manual, 1. Auflage, Gabler Verlag, Wiesbaden, S. 277-284. (zusammen mit F.-R. Esch und I. Braun)
„Sozialtechnische Gestaltung virtueller Warenhäuser“ (1999), in: Mattmüller, R. (Hrsg.): Versandhandels-Marketing, Deutscher Fachverlag, Frankfurt am Main, S. 399-426. (zusammen mit F.-R. Esch und P. Jungen)
„Gestaltung von Markenlogos“ (1999), in: Esch, F.-R. (Hrsg.): Moderne Markenführung, Gabler Verlag, Wiesbaden. (zusammen mit F.-R. Esch)
„Branding als Grundlage zum Markenaufbau“ (1999), in: Esch, F.-R. (Hrsg.): Moderne Markenführung, Gabler Verlag, Wiesbaden. (zusammen mit F.-R. Esch)
„Kundenorientierte Gestaltung von Verkaufsauftritten im Internet“ (1998), in: Der Markt, 37. Jg., Nr. 146/147, S. 129-145. (zusammen mit F.-R. Esch und P. Jungen).
„Gestaltung von Electronic Malls“ (1998), in: Trommsdorff, V. (Hrsg.): Handelsforschung 1998/1999, Jahrbuch der Forschungsstelle für den Handel Berlin (FfH) e.V., Gabler Verlag, Wiesbaden. (zusammen mit F.-R. Esch und M. Fuchs)