Publikationen

2024

  • "Breaking Through the Clutter: Brand Names That Effectively Communicate What a Brand Stands For", in Proceedings of the AAA Anual Conference of the American Academy of Advertising, Portland, Oregon. (zusammen mit D. Bruns und J. Rossiter)

  • "When Swiping Bites Back: Why Atypical Smartphone Swiping Increases Attention but Decreases Brand Memory", in Proceedings of the AAA Anual Conference of the American Academy of Advertising, Portland, Oregon. (zusammen mit S. Rohrbach und D. Bruns)

  • "Vampires with Beauty Biases: A Critical Investigation of Celebrities´ Impact on Attention and Attitudes", in Proceedings of the AAA Anual Conference of the American Academy of Advertising, Portland, Oregon. (zusammen mit D. Bruns und L. Bergkvist)

  • "Advertising Happiness – How Happiness Appeals Affect Consumer Choices", in Proceedings of the AAA Anual Conference of the American Academy of Advertising, Portland, Oregon. (zusammen mit T. Klinke und B. Schmitt)

  • "The Social Media Detox Effect: How Social Media Time-Outs and Time Constraints Influence Attention to the Ad", in Proceedings of the AAA Anual Conference of the American Academy of Advertising, Portland, Oregon. (zusammen mit J. F. Kopka und L. Borgmann)

2023

  • "Take a Break, But Make It Different! Moderating Effects of Incubation Task Specifity on Advertising Idea Generation", in Journal of Advertising. Vol. 52, Nr. 4, S. 578-593. (zusammen mit S. Schütmaat, J. F. Kopka und L. Ang)
  • "Social Media Engagement Metrics as Indicators of Influencer Campaign Success" in: Proceedings of the 21st ICORIA, Bordeaux, Frankreich. (zusammen mit D. Bruns und S. Prior)
  • "(Not) the Right Time for Social Media Ads?! Exploring the Impact of Social Media Detox on Ad Reception via Mobile Eye-Tracking" in: Proceedings of the 21st ICORIA, Bordeaux, Frankreich. (zusammen mit J. F. Kopka und L. Borgmann)
  • "The Vampire Effect of Atypical Swiping: How Typicalness of Smartphone Swiping Impacts Attention and Brand Recall in Social Media Advertising" in: Proceedings of the 21st ICORIA, Bordeaux, Frankreich. (zusammen mit S. Rohrbach und D. Bruns)
  • "How to Get Attention - Generating a Comprehensive List of Advertising Attention Tactics" in: Proceedings of the 21st ICORIA, Bordeaux, Frankreich. (zusammen mit L. Borgmann und J. F. Kopka)
  • "How to Successfully Design Suggestive Brand Names: An Integrated Psycholinguistic Framework" in: Proceedings of the 52nd EMAC Conference, Odense, Dänemark. (zusammen mit D. Bruns und J.R. Rossiter)
  • "May I Have Your Attention Please? A Mobile Eye-Tracking Study on the Effectiveness of Advertising Attention Tactics in Real-Life Media Encounters" in: Proceedings of the 52nd EMAC Conference, Odense, Dänemark. (zusammen mit J. F. Kopka und L. Borgmann)
  • „Mach mal Pause - aber richtig!", in: transfer: Zeitschrift für Kommunikation & Markenmanagement, Vol. 69, 01/23, S. 69-75. (zusammen mit J. F. Kopka) 
  • „Taking Advertising Research into the Wild: A Mobile Eye-Tracking Study of Attention to the Ad and Ad Recall in Real-Life Media Encounters",  in: Proceedings of the AAA Annual Conference of the American Academy of Advertising, Denver, Colorado. (zusammen mit J. F. Kopka und L. Borgmann) 
  • „Influencer marketing effectiveness: Automated measures of user’s social media engagement toward influencer posts as indicators of attitudinal and behavioral outcomes", in: Proceedings of the AAA Annual Conference of the American Academy of Advertising, Denver, Colorado. (zusammen mit D. Bruns und S. Prior)

2022

  • „A Comprehensive Approach to the Study of Advertising Execution and Its Effects", in: International Journal of Advertising. (zusammen mit L. Bergkvist; published online)
  • „Take a Break, But Make It Different! Moderating Effects of Incubation Task Specificity on Advertising Idea Generation", in: Journal of Advertising. (zusammen mit S. Schütmaat, J. F. Kopka und L. Ang; published online)
  • „Ad Reception in the Living Room: A Mobile Eye-Tracking Study of Attention to the Ad and Ad Recall in Real-Life Media Encounters", in: Proceedings of the 20th ICORIA, Prag, Tschechien. (zusammen mit L. Borgmann und J. F. Kopka)
  • „Swiping Styles in Social Media: An Exploratory Study of Typical Hand Movements in Social Media Smartphone Interaction", in: Proceedings of the 20th ICORIA, Prag, Tschechien. (zusammen mit S. Rohrbach)
  • „Managing brands in an ever-changing media environment", in: Karmasin, M.; Diehl, S.; Koinig, I. (Hrsg.): Media and Change Management-Enduring the Challenges of a Constantly Changing Landscape, Springer Gabler, Wiesbaden. (zusammen mit T. Klinke)

2021

  • „Taking Advertising Research to the Wild: An Observational Eye-Tracking Study of Real-Life Media Consumption at Home", in: Proceedings of the 19th ICORIA, Bordeaux, Frankreich. (zusammen mit L. Borgmann und J. F. Kopka)
  • „The Effects of Scale Type on Construct Measurement in Advertising Research: The Moderating Role of Construct Emotionality and Verbal Scale Labels on the Measurement of Attitude towards the Brand and Brand Love", in: Proceedings of the 19th ICORIA, Bordeaux, Frankreich. (zusammen mit L. Bergkvist)
  • „CAUTION WITH CAPS LOCK – Message conveyance and attitude formation effects of letter capitalization in advertising headlines", in: Proceedings of the 19th ICORIA, Bordeaux, Frankreich. (zusammen mit T. Klinke, M. Christ und N. Fadl)
  • „Brand Love: Conceptual and Empirical Investigation of a Holistic Causal Model", in: Journal of Brand Management. Vol. 28, S. 609-642.  (zusammen mit R. Rahman und D. Temme)
  • „Construct Confusion in Advertising Research", in: Waiguny, M.; Rosengren, S. (Hrsg.): Advances in Advertising Research (Vol. XI), S. 1-12. (zusammen mit L. Bergkvist)

2020

  • „Perspectives: Four Steps toward More Valid and Comparable Self-Report Measures in Advertising Research", in: International Journal of Advertising. Vol. 39, Nr. 5, S. 738-755. (zusammen mit L. Bergkvist)

2019

  • „Construct heterogeneity and proliferation in advertising research”, in: International Journal of Advertising. Vol. 38, Nr. 8, S. 1286-1302. (zusammen mit L. Bergkvist)
  • „Schnelle Schüsse in Gehirn", in: Absatzwirtschaft (2019), Heft 9, S. 80-84. (zusammen mit T. Langer und T. Klinke)

  • „Construct Confusion in Advertising Research", in: Proceedings of the 18th ICORIA, Krems, Österreich. (zusammen mit L. Bergkvist)

  • „Your fame, my gain!? Uncovering celebrity endorsers’ impact on brand recall", in: Proceedings of the 18th ICORIA, Krems, Österreich. (zusammen mit D. Bruns)

  • „When less is more for banner ads: The effects of online banner animation on the emergence of banner blindness", in: Proceedings of the 18th ICORIA, Krems, Österreich. (zusammen mit M. Christ und T. Klinke)

  • „A double-edged sword?! The impact of celebrity endorsements on attention and attitude toward the ad”, in: 2019 AMA Winter Academic Conference der American Marketing Association, Austin, TX, USA. (zusammen mit D. Bruns und L. Bergkvist)

  • „Ansätze zum Markencontrolling“, in: Esch, F.-R. (Hrsg.): Handbuch Markenführung, Springer, Wiesbaden. (zusammen F.-R. Esch)

  • „Ansätze zur Erfassung und Entwicklung der Markenidentität“, in: Esch, F.-R. (Hrsg.): Handbuch Markenführung, Springer, Wiesbaden. (zusammen F.-R. Esch)

  • „Branding als Grundlage zum Markenaufbau“, in: Esch, F.-R. (Hrsg.): Handbuch Markenführung, Springer, Wiesbaden. (zusammen mit F.-R. Esch)

  • “Gestaltung von Markenlogos“, in: Esch, F.-R. (Hrsg.): Handbuch Markenführung, Springer, Wiesbaden. (zusammen mit F.-R. Esch)

  • “Markenmotorik: Mit motorischen Markenhandlungen zum Markenerfolg“, in: Esch, F.-R. (Hrsg.): Handbuch Markenführung, Springer, Wiesbaden. (zusammen mit A. Fischer)

  • „Messung und Management von Markenliebe”, in: Esch, F.-R. (Hrsg.): Handbuch Markenführung, Springer, Wiesbaden. (zusammen mit D. Bruns, A. Fischer und J. Kühn)

  • „Management von Corporate Brands”, in: Esch, F.-R. (Hrsg.): Handbuch Markenführung, Springer, Wiesbaden. (zusammen mit J. Redler, F.-R. Esch, T. Tomczak und J. Kernstock)

  • „The impact of Capitalization on Advertising Headline Readability", in: Bigne, E.; Rosengren, S. (Hrsg.): Advances in Advertising Research (Vol. X): Multiple Touchpoints in Brand Communication, Springer Gabler, Wiesbaden, S. 81-91. (zusammen mit T. Klinke, N. Fadl und M. Christ)

2018

  • „Was tun, wenn immer mehr Kunden wegschauen", in: Markenartikel, Heft 5, S. 60-63. (zusammen mit N. Fadl und T. Klinke)

  • „When your celebrity endorser turns into Dracula: The vampire effect revisited", in: Proceedings of the 17th ICORIA, Valencia, Spanien. (zusammen mit D. Bruns und L. Bergkvist)

  • „Making a (letter) case: The impact of letter capitalization on advertising headline perceptions", in: Proceedings of the 17th ICORIA, Valencia, Spanien. (zusammen mit T. Klinke, N. Fadl und M. Christ)

  • „How do you play? Investigating different role types of gamification applications and their impact on user engagement", in: Proceedings of the 17th ICORIA, Valencia, Spanien. (zusammen mit N. Fadl)
  • „Handbuch Techniken der Kommunikation", Springer, Wiesbaden. (zusammen mit F.-R. Esch und M. Bruhn)

  • „Werbeblindheit im Internet überwinden", in: Langner, T.; Esch, F.-R.; Bruhn, M. (Hrsg.): Handbuch Techniken der Kommunikation, Gabler Verlag, Wiesbaden. (zusammen mit N. Fadl und P. Brune)

  • „Medienkonvergenz managen: Wahrnehmungs- und Wirkungspfade der Marketingkommunikation antizipieren", in: Langner, T.; Esch, F.-R.; Bruhn, M. (Hrsg.): Handbuch Techniken der Kommunikation, Gabler Verlag, Wiesbaden. (zusammen mit P. Brune, A. Fischer und T. Klinke)

  • „Motorische Markenhandlungen in der Marketingkommunikation effektiv nutzen“, in: Langner, T.; Esch, F.-R.; Bruhn, M. (Hrsg.): Handbuch Techniken der Kommunikation, Springer, Wiesbaden. (zusammen mit A. Fischer)

2017

  • „A dynamic, event-related analysis of brand relationships”, in: Proceedings of the ANZMAC 2017 Conference, Melbourne, Australia. (zusammen mit D. Bruns)

  • „The Origins of Brand Love: A Typology of Starting Points”, in: Marketing ZFP – Journal of Research and Management Vol. 39, Nr. 2, S. 38-48. (zusammen mit D. Bruns und A. Fischer)

  • „Falling in love with brands: a dynamic analysis of the trajectories of brand love", in: Proceedings of the 5th International Consumer Brand Relationships Conference, Porto, Portugal. (zusammen mit D. Bruns, A. Fischer und J. R. Rossiter)

  • „Improving advertising measurement practice one step at a time", in: Proceedings of the 16th ICORIA, Gent. (zusammen mit L. Bergkvist)

  • „Press Play: Exploring the impact of gamification design on consumer motivations to engage in gamified activites", in: Proceedings of the 16th ICORIA, Gent. (zusammen mit N. Fadl)

  • „Construct measurement in advertising research", in: Journal of Advertising, Vol. 46, Nr. 1, S. 129-140. (zusammen mit L. Bergkvist)

2016

  • „Falling in love with brands: a dynamic analysis of the trajectories of brand love", in: Marketing Letters, Vol. 27, Nr. 1, S. 15-26. (zusammen mit D. Bruns, A. Fischer und J. Rossiter)

  • „Warum es Markenliebe gibt: Vier Gründe und vier Missverständnisse", in: Absatzwirtschaft (2016), Heft 10, S. 58-61. (zusammen mit D. Bruns)

  • „Communicating Corporate Social Responsibility for Brands“, in: Diehl, S.; Karmasin, M.; Mueller, B.; Terlutter, R.; Weder, F. (Hrsg.): Handbook of Integrated CSR Communication. Springer International Publishing, S. 149-169. (zusammen mit C. B. Brunner)

  • „Handbuch Strategische Kommunikation", Springer, Wiesbaden. (zusammen mit M. Bruhn und F.-R. Esch)

  • „Handbuch Instrumente der Kommunikation", Springer, Wiesbaden. (zusammen mit M. Bruhn und F.-R. Esch)

  • „Handbuch Controlling der Kommunikation", Springer, Wiesbaden. (zusammen mit F.-R. Esch und M. Bruhn)

  • „Bedeutung der Produktverpackung für die Marketingkommunikation", in: Bruhn, M.; Esch, F.-R.; Langner, T. (Hrsg.): Handbuch Instrumente der Kommunikation, Gabler Verlag, Wiesbaden, S. 141-164. (zusammen mit F.-R. Esch und J. Kühn)

  • „Markenliebe", in: Posselt, E. (Hrsg.): Marke neu denken, Springer, Wiesbaden, S. 84-95. (zusammen mit M. Christ, A. Fischer und D. Bruns)

  • „Was verstehen Sie unter multisensualer Markenführung?“, Experteninterview in: Steiner, P.: Sensory Branding, Grundlagen multisensualer Markenführung, Springer, Wiesbaden.

  • „When it’s time to rhyme: The moderating role of exposure modality on memory for rhyming and non-rhyming brand slogans", in: Proceedings of the 15th ICORIA, Ljubljana. (zusammen mit P. Brune und A. Fischer)

  • „To rhyme or not to rhyme – That is a question of exposure modality of brand slogans", in: DERMARKENTAG2016, Berlin, Germany. (zusammen mit P. Brune und A. Fischer)

2015

  • „Construct measurement in advertising research", in: Proceedings of the 14th ICORIA, London, UK (zusammen mit L. Bergkvist).

  • „Brand-related motor actions: the impact of self-performed actions on brand knowledge", in: Proceedings of the 44th EMAC Conference, Leuven, Belgium (zusammen mit A. Fischer).
     
  • „To rhyme or not to rhyme? How encoding modality moderates the recall of rhyming and non-rhyming brand slogans", in: Proceedings of the 44th EMAC Conference, Leuven, Belgium (zusammen mit P. Brune und A. Fischer).
     
  • „Is it really love? A comparative investigation of the emotional nature of brand and interpersonal love", in: Psychology & Marketing, Vol. 32, Nr. 6, S. 624 - 634. (zusammen mit J. Schmidt und A. Fischer).
  • „Markenmotorik: Markenspezifische Handlungen als neues, wertvolles Asset für die Markenführung“, in: Schimansky, A. (Hg.) (2015): Der neue Wert der Marke, 2. Auflage, Vahlen: München. (zusammen mit A. Fischer)
     

2014

  • „Corporate Brand Management: Marken als Anker strategischer Führung von Unternehmen“, 3. Auflage, Gabler Verlag, Wiesbaden. (zusammen mit F.-R. Esch, T. Tomczak, J. Kernstock und J. Redler)
     
  • A value-based typology of brand love relationships, in: Der Markentag 2014, Koblenz, ausgezeichnet mit dem Best Paper Award. (zusammen mit J. Kühn und A. Fischer)
     
  • „In drei Schritten zur erfolgreichen B2B Marke”, in: Bergische Wirtschaft, 10, S. 32-33
  • „Brand love: A unitary or multiplex phenomenon?", in: Proceedings of the 43rd EMAC Conference, Valencia, Spain. (zusammen mit J. Kühn und A. Fischer)
     
  • „Buch des Quartals” zu Internal Branding, in: transfer-Werbeforschung & Praxis, 04/2014, S.75
     
  • „When consumers go blind: The effects of repetition, user type, and attention tactics on banner blindness ", in: Proceedings of the 13th ICORIA, Amsterdam, The Netherlands (zusammen mit P. Brune, A. Fischer und N. Fallack)
     
  • „Marketing im „Netz“: Herausforderungen der digitalen Markenkommunikation”, in: PharmAustria, Nr. 1, S. 12-15. (zusammen mit Johannes H. Müller) (Wiederabdruck des Beitrags aus transfer – Werbeforschung und Praxis, 59 Jg., Nr. 4, S. 19-22)

2013

  • „The mere categorization effect for complex products: The moderating role of expertise and affect", in: Journal of Business Research, Vol. 66, Issue 7, S. 924-932. (zusammen mit M. Krengel)

  • „Markenerlebnisse zum Aufbau von Markenliebe", in: Marketing Review St. Gallen, 2013, Heft 6, S. 96-108. (zusammen mit D. Bruns und J. Kühn)

  • „Marketing im „Netz“: Herausforderungen der digitalen Markenkommunikation", in: transfer – Werbeforschung und Praxis, 59 Jg., Nr. 4, S. 19-22. (zusammen mit J. H. Müller)

  • „All you need is love", in: Markenartikel, Heft 7, S. 32-34. (zusammen mit J. Kühn und D. Bruns)

  • „Brand love: A value-based typology of different love relationships", in: Proceedings of the 12th ICORIA, Zagreb, Croatia. (zusammen mit J. Kühn und A. Fischer

  • „Managing Brands in a Converging Media Environment", in: Diehl, S.; Karmasin, M. (Hrsg.): Media and Convergence Management, Springer Gabler, Wiesbaden, S. 135-160. (zusammen mit P. Brune und A. Fischer)

  • „Choose your ad paper type carefully: How haptic ad paper characteristics affect product judgments", in: Rosengren, S.; Dahlén, M.; Okazaki, S. (Hrsg.): Advances in Advertising Research (Vol. IV): The Changing Roles of Advertising, Springer Gabler, Wiesbaden, S. 19-27. (zusammen mit A. Fischer und P. Brune)

2012

  • „Advances in Advertising Research (Vol. III): Current Insights and Future Trends", Springer Gabler, Wiesbaden. (gemeinsam herausgegeben mit M. Eisend und S. Okazaki)

  • „Reducing Choice Conflict for Complex Products through Categorization", in: Advances in Advertising Research (Vol. III): Current Insights and Future Trends, Springer Gabler, Wiesbaden, S. 43-54. (zusammen mit M. Krengel)
  • „Choose your ad paper type carefully: The impact of paper weight and texture on product judgments”, in: Proceedings of the 11th ICORIA, Stockholm, Sweden. (zusammen mit A. Fischer und O. Kakies)

  • „How deep is your love? A psychophysiological comparison of brand love and interpersonal love”, in: Proceedings of the 11th ICORIA, Stockholm, Sweden. (zusammen mit J. Schmidt und A. Fischer)

  • „Actions speak louder than words: Starke Marken durch motorische Markenhandlungen”, in: PharmAustria, Nr. 1, S. 12-17. (zusammen mit A. Fischer) (Wiederabdruck des Beitrags aus transfer – Werbeforschung und Praxis, 57. Jg., Nr. 4, S. 22-27)

  • „Emotionen - Triebfeder des menschlichen Handelns”, in: Dams, C. M. (Hrsg.): 50 Jahre KommunikationDirekt. Entstehung und Entwicklung von Event- und Live-Marketing, Müller + Busmann, Wuppertal, S. 158-159.
     

2011

  • „Effects of Celebrity Endorsers’ Attractiveness and Expertise on Brand Recall of Transformational and Informational Products”, in: Advances in Advertising Research, Vol. 2, S. 451-471. (zusammen mit M. Eisend)

  • „Actions speak louder than words: Starke Marken durch motorische Markenhandlungen“, in: transfer – Werbeforschung und Praxis, 57 Jg., Nr. 4, S. 22-27. (zusammen mit A. Fischer)

  • „Die Qual der jungen Wahl", in: Markenartikel 07/2011, S. 46-48. (zusammen mit J. Osebold und T. Langer)

  • Rezension zu Kroeber-Riel, W.; Esch, F.-R.: "Strategie und Technik der Werbung" (2011), in: transfer – Werbeforschung & Praxis, 2011, Heft 3, S. 61.

  • „Effects of Incubation on Selection and Configuration Creative Task in Advertising”, in: Proceedings of the 10th ICORIA, Berlin, Deutschland. (zusammen mit L. Ang und S. Hellebrandt)

  • „How to Structure Complex Choice Sets: The Moderating Role of Affect”, in: Proceedings of the 10th ICORIA, Berlin, Deutschland. (zusammen mit M. Krengel)

  • „The mere categorization effect for complex products: The moderating role of affect and expertise on the effectiveness of assortment categorization”, in: Proceedings of the La Londe Conference on Marketing Communications and Consumer Behavior, La Londe, Frankreich. (zusammen mit M. Krengel)

  • „Motorische Markenhandlungen: Der vernachlässigte Zugang zum Markenaufbau“, in: Keuper, F.; Bald, H. (Hrsg.): Markenführung und Markenimplementierung, Logos-Verlag, Berlin, S. 213 - 239. (zusammen mit A. Fischer)

2010

  • „Immediate and Delayed Advertising Effects of Celebrity Endorsers` Attractiveness and Expertise” (2010), in: International Journal of Advertising, Vol. 29, No 4, S. 527-546. (zusammen mit M. Eisend)

  • „Strategien und Techniken zur wirksamen Gestaltung von Print- und Online-Katalogen im Versandhandel" (2010), in: Mattmüller, R. (Hrsg.): Versandhandelsmarketing. Marktorientiertes Management einer Wachstumsbranche, 2. Auflage, Deutscher Fachverlag, Frankfurt, S. 373-407. (zusammen mit F.-R. Esch, J. Redler und N. Neudecker)

  • „Glaube und Marketing” (2010), in: be.have, Nr. 1, S. 7-10. (zusammen mit J. Osebold)

  • „Markenliebe: Vom Wesen der intensivsten aller Markenbeziehungen“, in: Baumann, W.; Braukmann, U.; Matthes, W. (Hrsg.): Innovation und Internationalisierung: Festschrift für Norbert Koubek, Wiesbaden: Gabler Verlag, S. 589-612. (zusammen mit J. Kühn)

  • „How to Present High Involvement Assortments: The Impact of Categorization on Decision Making for High Involvement Products“ (2010), in: Proceedings of the 9th ICORIA, Madrid, Spanien. (zusammen mit M. Krengel)

  • „Effects of Celebrity Endorsers` Attractiveness and Expertise on Brand Recall of Transformational and Informational Products“ (2010), in: Proceedings of the 9th ICORIA, Madrid, Spanien. (zusammen mit M. Eisend)

  • „Markendifferenzierung durch Markenhandlungen: Der Beitrag der Motorik zum Markenaufbau“, in: Völckner, F.; Weber, T.; Willers, C. (Hrsg.): Markendifferenzierung: Innovative Konzepte zur erfolgreichen Markenprofilierung, Wiesbaden: Gabler Verlag, S. 137-159. (zusammen mit A. Fischer)

  • „The behavioral consequences of “loving” versus “liking” a brand and a typology of the origins of “brand love“, in: Proceedings of the 32nd INFORMS Marketing Science Conference, Cologne, Germany. (zusammen mit J. R. Rossiter, A. Fischer, D. A. Kürten)

  • „Does self-performing matter? The impact of motor actions on brand knowledge“, in: Proceedings of the 32nd INFORMS Marketing Science Conference, Cologne, Germany. (zusammen mit A. Fischer)

2009

  • „The Brand Anchoring Effect: A Judgment Bias Resulting from Brand Awareness and Temporary Accessibility” (2009), in: Psychology & Marketing, Vol. 26, Issue 4, April 2009. S. 383-396. (zusammen mit F.-R. Esch, B. Schmitt und J. Redler)

  • „The Impact of Celebrity Attractiveness and Competence Fit” (2009), in: De Pelsmacker, P.; Dens, N. (Hrsg): Advertising Research: Message, Medium and Context, Garant Verlag, Antwerpen-Appeldorn, S. 33-40. (zusammen mit M. Eisend)

  • „Produktverpackung – das fünfte Element im Marketing-Mix“ (2009), in: Bruhn, M.; Esch, F.-R.; Langner, T. (Hrsg.): Handbuch Kommunikation, Gabler Verlag, Wiesbaden, S. 285-315. (zusammen mit F.-R. Esch und J. Kühn)

  • „Westfälische Provinzial Versicherung: Relaunch einer Traditionsmarke“ (2009), in: Esch, F.-R.; Ambrecht, W. (Hrsg.): Best Practice der Markenführung, Gabler Verlag, Wiesbaden. (zusammen mit T. Langer und F.-R. Esch)

  • „The Nature of Brand Love: Results from two Exploratory Studies“ (2009), in: Proceedings of the 8th ICORIA, Klagenfurt, Österreich. (zusammen mit A. Fischer und D. Kürten)

  • „Handbuch Kommunikation“ (2009), Gabler Verlag, Wiesbaden. (zusammen mit M. Bruhn und F.-R. Esch)

  • „Herausforderungen und Ansätze eines systematischen Kommunikationsmanagements” (2009), in: Bruhn, M.; Esch, F.-R.; Langner, T. (Hrsg.): Handbuch Kommunikation, Gabler Verlag, Wiesbaden, S. 3-19. (zusammen mit M. Bruhn und F.-R. Esch)

  • „Internetkommunikation“ (2009), in: Bruhn, M.; Esch, F.-R.; Langner, T. (Hrsg.): Handbuch Kommunikation, Gabler Verlag, Wiesbaden, S. 127-156. (zusammen mit F.-R. Esch und S. Ullrich)

  • „Emotionale Effizienz: Von der Rationalität emotionaler Kommunikation“ (2009), in: GWA EFFIE 2009: Die effizienteste Kampagne des Jahres, Gesamtverband Kommunikationsagenturen GWA e.V., Frankfurt am Main, S. XV-XIX.
     

2008

  • „The Impact of Celebrity Attractiveness and Competence Fit: Short Term versus Long Term Effects“ (2008), in: Proceedings of the 7th ICORIA, Antwerpen, Belgien. (zusammen mit M. Eisend)

  • „Markenkommunikation 2.0 - Konsumenten formen Markenbotschaften“ (2008), in: Marketing Review St.Gallen, 23. Jg., Heft 5, S. 16-21. (zusammen mit A. Fischer)

  • „Herausforderungen an die Marken-Kommunikation“ (2008), in: 12. GEM Markendialog, Wie lassen sich Marken im demographischen Wandel führen?, S. 107-118.

  • „Management internationaler Markenportfolios – SCA Hygiene Paper“ (2008), in: Zentes, J.; Swoboda, B. (Hrsg.): Fallstudien zum internationalen Management, 2. Auflage, Gabler Verlag, Wiesbaden, S. 427-442. (zusammen mit F.-R. Esch und I. Braun)

  • Rezension zu Bauer, H. H.; Huber, F.; Albrecht, C.-M. (Hrsg.): „Erfolgsfaktoren der Markenführung: Know-how aus Forschung und Management“ (2008), in: transfer – Werbeforschung & Praxis, 2008, Heft 4, S. 63.

2007

  • „The Brand Anchoring Effect: A Judgment Bias Resulting from Brand Awareness and Temporary Accessibility” (2007), in Advances in Consumer Research, Vol. 34, 2007, S. 498-499. (zusammen mit F.-R. Esch, B. Schmitt und J. Redler)

  • „Does scent really matter? The impact of scent on advertising effectiveness and efficiency” (2007), in: Proceedings of the 6th International Conference on Research in Advertising (ICORIA), Lissabon, Portugal, S. 1-10. (zusammen mit F.-R. Esch, J. E. Rempel und A. Fischer)

  • „Image ist alles – Schritte zu einem ganzheitlichen Brand Performance Measurement“ (2007), in: Markenartikel, Heft 9, S. 132-136. (zusammen mit F.-R. Esch, B. Schmitt, P. Geus und C. Knörle)

2006

  • „Are Brands Forever? How Brand Knowledge and Relationships Affect Current and Future Purchases“ (2006), in: Journal of Product and Brand Management, Vol. 15, No. 2, S. 98-105. (zusammen mit F.-R. Esch, B. Schmitt und P. Geus)

  • "Priming for Creative Thinking in Advertising” (2006), in: ANZMAC 2006 Conference Proceedings, Brisbaney, Australien. (zusammen mit F.-R. Esch und L. Ang)

  • „A Test of Communication Effects of Suggestive Brand Names Derived from Two Psycholinguistic Models” (2006), in: Proceedings of the 5th International Conference on Research in Advertising (ICORIA), Bath, England. (zusammen mit F.-R. Esch und J. R. Rossiter)

  • „Creating Powerful Brand Names” (2006), in: Diehl, S.; Terlutter, R. (Hrsg.): International Advertising Communication – Current Insights and Empirical Findings, Deutscher Universitäts-Verlag, Wiesbaden, S. 181-198. (zusammen mit F.-R. Esch und J. R. Rossiter)

  • „Markenästhetik: Management eines geheimen Verführers“ (2006), in: Absatzwirtschaft, Sonderheft Marken, 48. Jg., S. 18-25. (zusammen mit F.-R. Esch)

  • „The Brand Anchoring Effect: A Judgment Bias Resulting from Brand Awareness and Temporary Accessibility” (2006), in: Proceedings of the 5th International Conference on Research in Advertising (ICORIA), BathEngland. (zusammen mit F.-R. Esch, B. Schmitt und R. Redler)

  • „Corporate Brand Management: Marken als Anker strategischer Führung von Unternehmen“ (2006), 2. Auflage, Gabler Verlag, Wiesbaden. (zusammen mit F.-R. Esch, T. Tomczak und J. Kernstock)

  • „IdentitätsTuning – die Traditionsmarke Westfälische Provinzial“ (2006), in: Marketing Journal, 39. Jg., Heft 12, S. 24-26.

  • „Zugang zum Corporate Brand Management“ (2006), in: Esch, F.-R.; Tomczak, T.; Kernstock, J.; Langner, T. (Hrsg.): Corporate Brand Management. Marken als Anker strategischer Führung von Unternehmen, 2. Auflage, Gabler Verlag, Wiesbaden, S. 1-52. (zusammen mit F.-R. Esch, T. Tomczak und J. Kernstock)

2005

  • „Brand Name Design: A Psycholinguistic Approach To Explain Consumers’ Inference of Brand Associations From Brand Names” (2005), in: ANZMAC 2005 Conference Proceedings, Perth, S. 91-100. (zusammen mit F.-R. Esch und J. R. Rossiter; ausgezeichnet mit dem Best Paper Award im Track Advertising & Marketing Communications)

  • „In-Store Advertising: An Examination of the Impact of Emotion, Brand Strength, and Product Category in Display Promotion on Buying Behavior” (2005), in: EMAC Conference Proceedings. (zusammen mit F.-R. Esch und J. Redler)

  • „Dimension-Based Versus Relation-Based Brand Name Design: A Test of Different Psycholinguistic Theories” (2005), in: Proceedings of the 4th International Conference on Research in Advertising (ICORIA), Saarbrücken, S. 110-119. (zusammen mit F.-R. Esch und J. R. Rossiter)

  • „Markenmanagement in Wertschöpfungsnetzwerken“ (2005), in: Zentes, J.; Swoboda, B.; Morchett, D. (Hrsg.): Kooperationen, Allianzen und Netzwerke, Gabler Verlag, Wiesbaden, S. 821-844. (zusammen mit F.-R. Esch)

  • „Zur Rationalität der Urteilsbildung: Ankerheuristiken zur Vereinfachung der Beurteilung von Markenallianzen“ (2005), in: Posselt, T.; Schade, C. (Hrsg.): Quantitative Marketingforschung in Deutschland, Duncker & Humblot, Berlin, S. 145-173. (zusammen mit F.-R. Esch, J. Redler)

  • „Führung von Netzwerkmarken“ (2005), in: Ahlert, D.; Olbrich, R.; Schröder. H. (Hrsg.): Netzwerke in Vertrieb und Handel, Jahrbuch Vertriebs- und Handelsmanagement 2005, Deutscher Fachverlag, Frankfurt am Main, S. 189-219. (zusammen mit F.-R. Esch)

  • „A Psycholinguistic Approach to Explain Consumers’ Inference of Brand Associations” (2005), in: Haugtvedt, C. P.; Merunka, D.; Warlop, L. (Hrsg.): Marketing Communications and Consumer Behavior, S. 348-357. (zusammen mit F.-R. Esch und J. R. Rossiter)

  • „Ansätze zur Erfassung und Entwicklung der Markenidentität“ (2005), in: Esch, F.-R. (Hrsg.): Moderne Markenführung, 4. Auflage, Gabler Verlag, Wiesbaden, S. 103-130. (zusammen mit F.-R. Esch und J. E. Rempel)

  • „Aufbau und Führung von Corporate Brands“ (2005), in: Esch, F.-R. (Hrsg.): Moderne Markenführung, 4. Auflage, Gabler Verlag, Wiesbaden, S. 403-426. (zusammen mit F.-R. Esch, T. Tomczak, J. Kernstock und K. Strödter)

  • „Aufbau und Steuerung von Marken in Wertschöpfungsnetzwerken“ (2005), in: Esch, F.-R. (Hrsg.): Moderne Markenführung, 4. Auflage, Gabler Verlag, Wiesbaden, S. 427-454. (zusammen mit F.-R. Esch)

  • „Kundenbezogene Ansätze des Markencontrolling“ (2005), in: Esch, F.-R. (Hrsg.): Moderne Markenführung, 4. Auflage, Gabler Verlag, Wiesbaden, S. 1227-1262. (zusammen mit F.-R. Esch und C. Brunner)

  • „Gestaltung von Markenlogos“ (2005), in: Esch, F.-R. (Hrsg.): Moderne Markenführung, 4. Auflage, Gabler Verlag, Wiesbaden, S. 603-628. (zusammen mit F.-R. Esch)

  • „Branding als Grundlage zum Markenaufbau“ (2005), in: Esch, F.-R. (Hrsg.): Moderne Markenführung, 4. Auflage, Gabler Verlag, Wiesbaden, S. 573-586. (zusammen mit F.-R. Esch)

2004

  • „Integriertes Branding neuer Marken: Techniken zur wirkungsvollen Verknüpfung von Markenname, Markenbild und Produkt“ (2004), in: Marketing ZFP, 26. Jg., Nr. 1, S. 7-24. (zusammen mit F.-R. Esch)

  • „Entwicklung positionswirksamer Markennamen“ (2004), in: transfer – Werbeforschung und Praxis, Nr. 3/2004, S. 5-13.

  • „Corporate Brand Management: Marken als Anker strategischer Führung von Unternehmen“ (2004), 1. Auflage, Gabler Verlag, Wiesbaden. (zusammen mit F.-R. Esch, T. Tomczak und J. Kernstock)

  • „A Psycho-Linguistic Approach to Explain Consumers’ Inference of Associations From Brand Elements” (2004), in: Marketing Science Conference Proceedings, Rotterdam, Netherlands, S. 42. (zusammen mit F.-R. Esch und J. R. Rossiter)

  • „Branding and Advertising: The Impact of Emotion, Brand Strength, and Product Category on the Effectiveness of In-Store Advertising” (2004), Proceedings of the 4th International Conference on Research in Advertising (ICORIA), Oslo, Norway, S. 24-31. (zusammen mit F.-R. Esch und J. Redler)

  • „Typology of Visual Creativity in Advertising” (2004), Proceedings of the 4th International Conference on Research in Advertising (ICORIA), Oslo, Norway, S. 92-96. (zusammen mit J. R. Rossiter und L. Ang)

  • „Ökonomische und psychologische Wirkungen von Markenverpackungen“ (2004), Conference Proceedings der 66. Wissenschaftlichen Jahrestagung des Verbandes der Hochschullehrer für Betriebswirtschaft, S. 329. (zusammen mit F.-R. Esch)

  • „What does “Branding“ Involve? A Model for Effective and Efficient Branding in Marketing Communications” (2004), in: Marketing Science Conference Proceedings, S. 75. (zusammen mit J. R. Rossiter)

  • „The Impact of Cognitive Stimulation on the Productivity of Advertising Idea Generation in Individual and Group Brainstorming” (2004), in: Neijens, P.; Hess, C.; van den Putte, B; Smit, E. (Hrsg.): Content and Media Factors in Advertising, Het Spinhuis Verlag, Amsterdam, S. 174-188. (zusammen mit F.-R. Esch)

  • „Corporate Branding auf Handlungsoptionen abstimmen“ (2004), in: Esch, F.-R.; Tomczak, T.; Kernstock, J.; Langner, T. (Hrsg.): Corporate Brand Management, Gabler Verlag, Wiesbaden, S. 101-108. (zusammen mit F.-R. Esch)

  • „Corporate Brands bei Mergers & Acquisitions gestalten“ (2004), in: Esch, F.-R.; Tomczak, T.; Kernstock, J.; Langner, T. (Hrsg.): Corporate Brand Management, Gabler Verlag, Wiesbaden, S. 195-218. (zusammen mit F.-R. Esch, B. Brockdorff und T. Tomzcak)

  • „Zugang zum Corporate Brand Management“ (2004), in: Esch, F.-R.; Tomczak, T.; Kernstock, J.; Langner, T. (Hrsg.): Corporate Brand Management, Gabler Verlag, Wiesbaden, S. 1-52. (zusammen mit J. Kernstock, F.-R. Esch und T. Tomzcak)

  • „Integriertes Branding: Baupläne zur Gestaltung neuer Marken“ (2004), in: Bruhn, M. (Hrsg.): Handbuch Markenführung, 2. Auflage, Gabler Verlag, Wiesbaden, S. 1131-1156. (zusammen mit F.-R. Esch)

  • „Sozialtechnische Gestaltung der Ästhetik von Produktverpackungen“ (2004), in: Gröppel-Klein, A. (Hrsg.): Konsumentenverhaltensforschung im 21. Jahrhundert, Deutscher Universitäts-Verlag, Wiesbaden, S. 413-440. (zusammen mit F.-R. Esch)

  • „Aufbau und Führung starker Marken: Wie man Marken auf Kurs bringt“ (2004), in: Wirtschaftsspiegel, 11/2004, S. 64-66. (zusammen mit F.-R. Esch und T. Langer)

  • „Integriertes Branding: Von der Geburt neuer Marken“ (2004), in: Club Report 2004/2005 des Marketing Club Frankfurt, S. 22-24.

  • „Management internationaler Markenportfolios" (2004), in: Zentes, J.; Swoboda, B. (Hrsg.): Fallstudien zum Internationalen Management, 2. Auflage, Gabler Verlag, Wiesbaden, S. 427-442. (zusammen mit F.-R. Esch und I. Braun)

2003

  • „Integriertes Branding: Baupläne zur Gestaltung erfolgreicher Marken“ (2003), Deutscher Universitäts-Verlag, Wiesbaden.

  • „Die Geburt neuer Marken: Zur Entwicklung von Marken auf Basis der Theorien konzeptueller Kombinationen“ (2003), in: Spiegel der Forschung, 20. Jg., Nr. 2, S. 109-117.

  • „Visual Creativity in Advertising: A Functional Typology” (2003), in: ANZMAC 2003 Conference Proceedings, Adelaide, S. 105-113. (zusammen mit J. R. Rossiter und L. Ang)

  • „Effects of Product Category, Brand Strength, and Visual Presentation Format on the Efficiency of Display Promotion” (2003), in: ANZMAC 2003 Conference Proceedings, Adelaide, S. 1831-1837. (zusammen mit F.-R. Esch und J. Redler)

  • „Promotional Efficiency and the Interaction Between Buying Behavior Type and Product Presentation Format – Evidence from an Exploratory Study” (2003), in: ANZMAC 2003 Conference Proceedings, Adelaide, S. 1838-1845. (zusammen mit F.-R. Esch und J. Redler)

  • „Markenführung in Wertschöpfungsnetzwerken“ (2003), in: Bach, N.; Buchholz, W.; Eichler, B. (Hrsg.): Geschäftsmodelle für Wertschöpfungsnetzwerke, Gabler Verlag, Wiesbaden, S. 239-266. (zusammen mit F.-R. Esch)

  • „Marketing für die Region Saarpfalz: Das Image der Region im Eigen- und Fremdbild“ (2003), in: Wirtschaftsförderungsgesellschaft Saarpfalz mbH (Hrsg.): Marketing für den Saarpfalz-Kreis, S. 3-31. (zusammen mit F.-R. Esch und M. Mundt)

  • „Markendesign: In sechs Schritten zum erfolgreichen Branding“ (2003), in: Absatzwirtschaft, 46. Jg., Heft 7, S. 48-51. (zusammen mit F.-R. Esch)

  • „Die Marke: Trumpfkarte des Unternehmens“ (2003), in: Wirtschaftsspiegel, 12/2003, S. 60-63. (zusammen mit F.-R. Esch)

2002

  • „Brand Performance Measurement zur wirksamen Markennavigation“ (2002), in: Controlling, 14. Jg., Heft 8/9, S. 473-481. (zusammen mit F.-R. Esch und P. Geus)

2001

  • „Was eine Region von starken Marken lernen kann“ (2001), in: Wirtschaftsförderungsgesellschaft Saarpfalz mbH (Hrsg.): Marketing für den Saarpfalz-Kreis, Bexbach/Saar: Wirtschaftsförderungsgesellschaft Saarpfalz mbH, S. 5-16.

  • „Regionen als Marken: Imagewerbung durch Schlüsselbilder“ (2001), in: Polis 21, Dezember 2001, S. 12.

2000

  • „Wirksame Gestaltung von Markenauftritten im Internet“ (2000), in: Thexis, 17. Jg., Heft 3, S. 10-16. (zusammen mit F.-R. Esch und M. Hardiman)

  • „Internationalisierung von Marken“ (2000), in Zentes, J.; Swoboda, B. (Hrsg.): Fallstudien zum internationalen Management, 1. Auflage, Gabler Verlag, Wiesbaden, S. 545-570. (zusammen mit F.-R. Esch und I. Braun)

  • „Internationalisierung von Marken“ (2000), in Zentes, J.; Swoboda, B. (Hrsg.): Fallstudien zum internationalen Management: Instructor`s Manual, 1. Auflage, Gabler Verlag, Wiesbaden, S. 277-284. (zusammen mit F.-R. Esch und I. Braun)

1999

  • „Sozialtechnische Gestaltung virtueller Warenhäuser“ (1999), in: Mattmüller, R. (Hrsg.): Versandhandels-Marketing, Deutscher Fachverlag, Frankfurt am Main, S. 399-426. (zusammen mit F.-R. Esch und P. Jungen)

  • „Gestaltung von Markenlogos“ (1999), in: Esch, F.-R. (Hrsg.): Moderne Markenführung, Gabler Verlag, Wiesbaden. (zusammen mit F.-R. Esch)

  • „Branding als Grundlage zum Markenaufbau“ (1999), in: Esch, F.-R. (Hrsg.): Moderne Markenführung, Gabler Verlag, Wiesbaden. (zusammen mit F.-R. Esch)

1998

  • „Kundenorientierte Gestaltung von Verkaufsauftritten im Internet“ (1998), in: Der Markt, 37. Jg., Nr. 146/147, S. 129-145. (zusammen mit F.-R. Esch und P. Jungen).

  • „Gestaltung von Electronic Malls“ (1998), in: Trommsdorff, V. (Hrsg.): Handelsforschung 1998/1999, Jahrbuch der Forschungsstelle für den Handel Berlin (FfH) e.V., Gabler Verlag, Wiesbaden. (zusammen mit F.-R. Esch und M. Fuchs)

Weitere Infos über #UniWuppertal: